Optymalizacja

Optymalizacja Przystosowanie strony WWW do „życia” w Internecie jest bardzo istotne. Jeżeli chcemy, aby witryna była dobrze czytana przez roboty Google oraz innych wyszukiwarek, musimy ją należycie zoptymalizować. Tego typu działania może podjąć się osoba, która zna działania algorytmów, z których korzystają roboty.

Treść witryny

Najważniejszą obecnie rzeczą w optymalizacji strony jest duża ilość treści na dany temat. Google lubi content. W tekstach należy umieszczać frazy kluczowe tak, aby tekst był spójny i zrozumiały. Optymalizacja pod kątem treści jest obecnie kluczową sprawą do osiągnięcia sukcesu, czyli wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.

Drugim najistotniejszym elementem zaraz po treści jest tytuł strony. Powinien zawierać frazę kluczową, pod którą chcemy osiągnąć wysoką pozycje. Ważne jest to, by była ona umieszczona na początku tytułu. Roboty Google czytają tytuł tak jak ludzie – od lewej strony. W związku z tym początkowe słowa bardziej oddają tematykę strony, przez co są bardziej wartościowe dla wyszukiwarek.

Meta Tagi

Optymalizacja pod kątem meta tagów jest trzecią sprawą, którą powinniśmy się zająć. Obecnie roboty nie przywiązują aż tak dużej wagi do nich, jednak zawsze warto je mieć.
Jest jeden tag, który musimy mieć na stronie, jeżeli chcemy, aby roboty odwiedzały ją. Mowa tutaj o nazwie „robots”, która powinna mieć zawartość „index, follow”. Oznacza to, że chcemy, aby roboty indeksowały naszą stronę, oraz żeby podążały za odnośnikami.

Inne podstawowe tagi meta to opis (description) oraz słowa kluczowe (key-words). Ważne, aby opis zgadzał się z treścią strony. Pierwotnie opis miał służyć wyszukiwarkom, aby pokazywał się w wynikach. Obecnie działa to tak, że jeżeli wyraz szukany nie znajduje się w słowach kluczowych, to pokazywany jest fragment strony, w którym się znajduje. W przeciwnym wypadku pokazuje się opis z meta tagów.

Istnieje meta tag o nazwie „Abstract”, który służy jako tak zwany krótki opis. Jest on przydatny przy stronach dynamicznych, gdzie każda strona ma inne opisy i słowa kluczowe. Ten tag oddaje ogólną zawartość witryny. Przykładowo dla tej strony wpisane jest „Pozycjonowanie i optymalizacja”.

Optymalizacja linków

Ważnym elementem strony są odnośniki. Istotne, żeby było dużo linków wewnętrznych zarówno z menu jak i z treści. Dzięki temu pozycjonowanie jest łatwiejsze. Pomaga to w indeksowaniu strony przez roboty. Ważna jest także optymalizacja linków zewnętrznych. Warto prześledzić wszystkie swoje odnośniki przychodzące i sprawdzić, czy jesteśmy konsekwentni, tzn. czy wszędzie wstawiamy takie same wartości w znaczniku a atrybut href. Prościej mówiąc zmieniamy wszystkie linki z „www” na bez „www” albo odwrotnie. Wszystko sprowadza się do tego jak w tym momencie postrzega nas Google – z czy bez.



Valid XHTML 1.0 Transitional

| Pozycjonowanie |

Optymalizacja |

Optymalizacja przez RDF |

Projektowanie stron WWW |

Kurs dla kandydatów na członków rad nadzorczych |

Rafał Szczodruch |

MTWeb |

Zespół na wesele |

Olecko |

Niezobowiązujące linki |

Stat4U